Sosyal Medya

YouTube Etiketlerini Uygulamanın Doğru Yolları

Youtube etiketleri içeriğiniz kadar önemlidir. Diyelim ki dünyanın en iyi içeriğini oluşturuyorsunuz, senaryonuzdan ses düzenlemeye kadar her şey iyi. Ancak tüm bunlardan sonra bile videonuz doğru kitleye ulaşmazsa izlenmeleriniz gelmeyecektir. Bunu bu şekilde anlayın, en iyi videoları yaparsınız. Ancak YouTube etiketleri bunları Amerika halkına göstermeye başlarsa o zaman onları kim izleyecek çünkü içeriği anlamayacaklar.

Böyle bir durumda içerikler ne kadar iyi olursa olsun kanalınızda izlenme alamayacaksınız. Videolarımızı doğru hedef kitleye nasıl ulaştırırız? Bu yüzden bu yazımda etiketler konusunu detaylı bir şekilde anlattım. Bunun için YouTube’da pek çok şey izliyoruz. Şimdi YouTube Etiketlerini uygulamanın doğru yolundan bahsedelim. Videolara etiket koymak için aşağıda belirtilen noktalara odaklanmalısınız.

1. Doğru Video Etiketlerini Bulma

Artık böyle bir kopyayı tüm YouTube etiketleri kaldırarak yayınlayamazsınız. Bunun yerine doğru formatı kullanmanız gerekecek, bu yüzden öncelikle doğru etiketleri nasıl bulacağımızdan bahsedelim ve ardından bunları nasıl doğru şekilde uygulayacağımızı da öğreneceğiz. Doğru video etiketlerini bulmak için öncelikle videomun iki-üç ana fikrini yakalamam gerekiyor. Örneğin bir video yaparsam YouTube’da nasıl daha fazla izlenme elde edebilirim.

Böyle bir durumda, ana fikirleri daha fazla izlenme elde etmek, YouTube’da büyümek, YouTube’un büyümesi ve tüm bunlar olacaktır. Videonuzda Virat Kohli’nin çizimini öğretirseniz, o zaman ana fikirleri çizim, sanat ve Virat Kohli olacaktır. Video ne olursa olsun, ana fikirlerini not etmeniz yeterlidir.

2. En İyi YouTube Etiketlerini Bulma

Şimdi videonuz için en iyi youtube etiketlerini bulmak amacıyla bu fikirleri kullanma sırası geldi. Öncelikle basit bir şey yapın, Rapidtags.io adında bir site var, oraya gidin ve bu ana fikirleri yazın. Bulduğunuz anahtar kelimeler ne olursa olsun, bunları not defterinize birlikte kaydedin. Bunun her merkezi fikirde yapılması gerekiyor. Bunu yaptıktan sonra biraz ileri bir seviyeye geçelim. Virat Kohli’nin çizim videosundaki gibi 3 temel fikri ele aldık.

Şimdi bu sözlerle biraz zaman geçirin. İzleyicinin bakış açısından ne düşünüyor olabileceğini düşünün. Bu konuda YouTube aramasından birçok yardım alabilirsiniz. Mesela Virat Kohli çizimini ararsam birçok anahtar kelime bulurum. Benzer şekilde bunları tek tek not edin. Sonunda çok büyük bir anahtar kelime listeniz olacak, peki bu kadar büyük bir listeyle ne yapacaksınız? O kadar çok etiket gelmeyecek.

3. YouTube Etiketlerini uygulamanın doğru yolu

Artık sıra videonuzda Video Etiketlerini doğru şekilde kullanmaya geldi. Bir fark olacağını sanmıyorum ama ilk etikete kanalınızın adını yazın. Şimdi sıra anahtar kelimeleri etiketler bölümüne koymaya gelecek. En büyük sorun, çok fazla vergimiz olmasına rağmen bunları koyacak alanın çok az olmasıdır.

Zaten bu bölümdeki etiketleri doğrudan doldurmak YouTube’un politikasına aykırıdır. Böyle bir durumda sizin de bu anahtar kelimeler arasından en iyi ve doğru anahtar kelimeleri seçmeniz gerekecektir.

Öncelikle anahtar kelimelere bakın ve herhangi bir anahtar kelime birden fazla yazılmışsa öncelikle onu silin. Bunu söyledikten sonra vidIQ’ya gitmeniz yeterli olacaktır. Bu arada isterseniz biraz sağduyunuzu kullanarak ya da Tubebuddy kullanarak bu işi yapabilirsiniz. Kalan kelimelerden iki tür anahtar kelime seçmelisiniz.

A. Arama hacmi oldukça yüksek olan.

İnsanların daha çok aradığı bu tür anahtar kelimeler. Videonuz bu tür anahtar kelimelerde sıralamaya başlarsa veya izlenmeler gelecektir çünkü bu tür anahtar kelimeleri çok fazla aramazsanız gelecektir ve bunlar üzerindeki rekabet de çok yüksek olacaktır. Böyle bir durumda ikinci tip anahtar kelimeyi seçmek durumunda kalıyoruz.

B. En yüksek puana sahip anahtar kelimeler.

İster 10 bin kişinin arama yapması, ister 1000 kişinin arama yapması bizim için önemli değil. Sadece anahtar kelime puanlarının güçlü olması gerekir. Bununla ne olacak, karışık anahtar kelimeler alacaksınız. Birinci tür anahtar kelimelerin dezavantajı, çok fazla rekabete sahip olmalarıdır.

Böyle bir durumda Tip 2 anahtar kelimeler bu boşluğu dolduracaktır, oysa Tip 2 anahtar kelimelerin dezavantajı şudur: videonuz birinci sırada yer alırsa çok fazla izlenme alırsınız ancak o zaman bile bir sınır olacaktır.

Yani birkaç binden lakh’a kadar görüntüleme almanız sizin için zor olacak. Yüzlerce insan bu anahtar kelimeleri takip etmiyor ve böyle bir durumda tek bir anahtar kelime yazmak yararlı olacaktır. Yani açıklamaya gidip vidIQ linkine tıklayıp tüm adımları takip ederseniz videomuz sıralamaya başlayacaktır. Şimdi etiketlerin temel kullanımlarından bahsedelim. Video Etiketlerinin gerçek işleyişini öğrenmek için YouTube’un sitesine girdim. Burada YouTube çok önemli bir satır yazmış.

Mesela bir video çekeyim. YouTube’a başlık ve açıklama koymanın doğru yolu: Artık herkesin yazımı aynı olmalı, ancak bazen bazı harika insanlar aceleyle bile yazım yanlışı yazıyor. Mesela Word IQ’da video açıklaması yerine video açıklaması yazarak arama yaptığımda ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum ama 950 kişi bu yanlış yazılışı arıyor.

Bu tür anahtar kelimelerin çoğu mümkündür, örneğin aboneler yerine abone çubukları yazılabilir, başlık yerine birisi kısa kısa yazabilir. 

Yunus AKIN

15.01.198.... tarihinde Adıyaman'da dünyaya geldim. Boş zamanlarımda grafik ve tasarım, bunun yanında blog hazırlayarak zaman geçirmeye çalışıyorum. Hakkımda daha fazla bilgiye sahip olmak için hakkımda sayfasını inceleyebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu