SERP Analizine Yeni Başlayanlar İçin Klavuz

SERP Analizine Yeni Başlayanlar İçin Klavuz

SERP Analizi Google ve Bing gibi arama motorları, 200’den fazla sıralama faktörüne sahip arama algoritmalarını kullanarak web sitelerini indeksler ve sıralar . Bir web sitesinin konumu ve görünürlüğü, çeşitli faktörlere bağlı olarak arama motoru sonuç sayfalarına (SERP) göre değişir. Dijital pazarlamacılar ve web yöneticileri, bir web sitesinin belirli bir konu veya anahtar kelime için SERP’de daha üst sıralarda yer alması için bir web sitesinin en üst SERP konumuna ulaşmasını sağlayan faktörleri belirlemek için SERP analizi yapar.

SERP analizi sonuçları, dijital pazarlamacıların rakipleri geride bırakma fırsatlarını belirleyerek arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Birçok dijital pazarlamacı, anahtar kelime araştırmasının bir parçası olarak SERP analizi yapar. Ayrıca SERP analizini yürütürken birden fazla yaklaşımı benimserler ve çeşitli araçlar kullanırlar. SERP analizine yönelik kılavuzumuz, yeni başlayanların çok adımlı süreci anlamasını kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.

SERP Analiz Hedefleri

Backlinko.com’a göre,

“ Google’ın organik arama sonuçlarındaki 1 numaralı sonucun ortalama (tıklama oranı) TO’su %31,7’dir. Ayrıca 1 numaralı organik sonucun tıklama alma olasılığı, 10 numaralı sıradaki sayfaya kıyasla 10 kat daha fazladır.

SERP analizinin temel amacı, bir web sitesinin belirli bir anahtar kelime veya konu için en üst SERP konumuna ulaşmasını sağlayan şeyin ne olduğunu belirlemektir. Dijital pazarlamacılar bugünlerde çeşitli eyleme dönüştürülebilir bilgiler toplayarak SEO stratejilerini geliştirmek için SERP analizi yapıyor.

SERP Analiz Süreci

Dijital pazarlamacılar üst sıralardaki web sitelerini farklı yaklaşımlar kullanarak değerlendirir ve karşılaştırır. Ancak SERP analizi daha önce de belirtildiği gibi çok adımlı bir süreçtir. Dijital pazarlamacılar, analiz yaklaşımı veya yöntemi ne olursa olsun beş ortak adımı izler.

1. Anahtar Kelime Araştırması

SERP’yi analizi etmeden önce dijital pazarlamacılar hedeflenen anahtar kelimeleri tanımlar ve listeler. Liste, web sitesinin sıralandığı anahtar kelimeleri ve web sitesinin sıralanması gereken anahtar kelimeleri belirlemelerine yardımcı olur. Bu yüzden; kapsamlı liste, ilgili ve belirli bir sektörle ilgili anahtar kelimeleri içerir. Dijital pazarlamacılar bu anahtar kelimelerin her biri için daha üst sıralarda yer alan içeriği belirlemek amacıyla listeye başvurur. Ayrıca anahtar kelimeler, optimize edilecek mevcut içeriği ve oluşturulacak yeni içeriği belirlemelerine yardımcı olur.

2. Arama Amacının Belirlenmesi

Arama motorları, sonuçları arama yapanlara görüntülerken içeriği arama sorgularıyla eşleştirir. Bu yüzden; dijital pazarlamacıların her anahtar kelimeyle ilişkili arama amacını tanımlaması gerekir. Hedeflenen anahtar kelimeleri derledikten sonra, belirli arama sorgularını girerken arama yapanların ne istediğini anlamaları gerekir. Bu anlayış, araştırmacıların girdiği arama sorgularının arkasındaki mantığa dayalı olarak mevcut içeriğin arama performansını artırmalarına yardımcı olacak.

3. Rekabet Analizi

Dijital pazarlamacılar, belirli anahtar kelimeler için SERP’deki rakipleri geride bırakmak amacıyla rekabet analizi yaparlar. Ancak deneyimli dijital pazarlamacılar Wikipedia, Quora ve diğer internet devlerini geride bırakmanın zorluğunu anlıyor. SERP bu tür internet devlerinin hakimiyetindeyse anahtar kelimeleri atlıyorlar. Öte yandan, neyin işe yaradığını anlamak ve mevcut içeriği optimize etme fırsatlarını bulmak için rakipler tarafından yayınlanan en üst düzey içeriği ayrıntılı bir şekilde analiz ederler.

4. Sıralama Fırsatları Araması

Rekabet analizi yaparken dijital pazarlamacılar her zaman sıralama fırsatlarını ararlar. Rakipler tarafından kullanılmayan anahtar kelimeleri belirleyerek ve anahtar kelime uzunluğunu ölçerek sıralama fırsatları bulurlar. Benzer içerikleri farklı ve yenilikçi bir şekilde yaratarak rekabeti daha da ileriye taşıyorlar. Ayrıca dijital pazarlamacılar, rekabet gücü yüksek olmayan ancak arama amacını karşılayan uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmaya odaklanır.

5. İçerik Optimizasyonu

Son olarak dijital pazarlamacılar, web sitelerinin arama görünürlüğünü artırmak için SERP analizi sonuçlarından yararlanır. Yeni içerik oluşturarak ve mevcut içeriği optimize ederek web sitesinin arama görünürlüğünü artırırlar. Taze içerik oluştururken farklı bir yaklaşım benimsemeye odaklanıyorlar. Öte yandan, ek bilgiler ekleyerek, en son içerik trendlerini takip ederek ve daha alakalı anahtar kelimeler ekleyerek mevcut içeriği optimize ederler. Görsel SEO ipuçlarını ve en iyi uygulamaları benimseyerek görselleri optimize ederek içeriğin arama performansını daha da artırırlar .

SERP Analiz Metrikleri

SERP analizini gerçekleştirirken dijital pazarlamacılar öncelikle hedeflenen anahtar kelimelere ve arama motoru sıralama faktörlerine odaklanır. Ancak eyleme geçirilebilir sonuçlar elde etmek için bir dizi ölçüm kullanarak üst sıradaki içeriği değerlendirmeleri gerekir. Deneyimli dijital pazarlamacılar, aşağıdaki gibi temel ölçümleri birleştirerek SERP analizi sonuçlarının kalitesini artırır:

  • Web sitesi yükleme hızı
  • Alan Kurumu
  • Geri bağlantıların sayısı ve kalitesi
  • Çıkma Oranı
  • Web sayfasında geçirilen ortalama süre
  • Tıklama oranı (TO)
  • Dönüşüm oranı

SERP Analiz Araçları

Çoğu zaman yeni başlayanlar ve deneyimli pazarlamacıların birden fazla anahtar kelime için SERP analizi yapmak için ekstra zaman ve çaba harcaması gerekir. SERP analiz araçlarını kullanarak analiz sürecini basitleştirir ve hızlandırırlar. SERP analiz sürecini otomatikleştirmenin yanı sıra, özel yazılım çözümleri ek ölçümler kullanarak yüksek kaliteli sonuçlar üretir. Yeni başlayanlar bu yaygın olarak kullanılan SERP analiz araçlarından bazılarını dikkate almalıdır.

SEMrush Konum İzleme Aracı : Bu araç, yerel ve küresel rakipleri keşfederek, hedeflenen anahtar kelimeler için arama motoru sıralamalarını izleyerek ve arama performansını karşılaştırarak SERP analizini kolaylaştırır. Dijital pazarlamacılar bu aracı, 5000’e kadar anahtar kelime için 20’ye kadar rakibin arama performansını izlemek ve incelemek için kullanabilir.

Moz Pro SERP Analiz Aracı: Bu SEO araç seti, dijital pazarlamacıların kendi web sitelerinin ve rakip web sitelerinin bilgisayarlar ve mobil cihazlardaki arama motoru sıralamasını izlemelerine yardımcı olur. Kullanıcılar neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlayarak SEO stratejilerini geliştirebilirler. Benzer şekilde, rakiplerin web sitelerinin hareketlerini izleyerek boşlukları ortaya çıkarabilir ve fırsatları belirleyebilirler.

Ahrefs SERP Checker : Bu çevrimiçi araç, 143 ülkede ilk 10 SERP pozisyonunu işgal eden web sitelerini analiz ederek SERP analizini destekler. SERP konum geçmişini izlemenin yanı sıra SERP Checker, kullanıcıların trafik verilerini tahmin etmesine, sıralama zorluğunu değerlendirmesine ve ayrıntılı SEO istatistikleri almasına yardımcı olur. SEO istatistikleri, rakiplerin SERP’de daha üst sıralarda yer almasını sağlayan şeyin ne olduğunu anlamalarına yardımcı olur.

Mangools SERPChecker: Kullanıcıların üst düzey web sitelerinin SEO otoritesini ölçmelerine, güçlü ve zayıf yönlerini belirlemelerine yardımcı olan özel araçlardan biridir. SERPChecker, seçilen anahtar kelimelerin alaka düzeyini göstermek ve rakipleri geride bırakacak fırsatlar önermek için 40’tan fazla SEO metriği kullanır.

Büyük arama motorları yeni sıralama faktörleri içerir ve arama algoritmalarını sık sık günceller. Bu yüzden; dijital pazarlamacıların SERP analizini devam eden bir süreç haline getirmesi gerekiyor. Birden fazla metrik kullanarak en üst sıradaki web sitesini ayrıntılı bir şekilde değerlendirmek için SERP analiz araçlarından yararlanabilirler. Ayrıca araçlar, dijital pazarlamacıların eyleme geçirilebilir bilgiler sağlayarak SEO stratejilerini hassaslaştırmasını kolaylaştırır.

Yunus AKIN

15.01.198.... tarihinde Adıyaman'da dünyaya geldim. Boş zamanlarımda grafik ve tasarım, bunun yanında blog hazırlayarak zaman geçirmeye çalışıyorum. Hakkımda daha fazla bilgiye sahip olmak için hakkımda sayfasını inceleyebilirsiniz.

Önerilen makaleler

1 Yorum

  1. Serp ile ilgili güzel bir yazı olmuş

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir