Seo

SEO Dostu Makale Nasıl Yazılır?

Öncelikle SEO dostu makale yazma pratiğinden bahsediyoruz. En önemli noktalardan biri, bugünkü yazımızda öğrendiklerinizden alacağınız faydanın ne kadar pratik yaptığınıza bağlı olmasıdır. Şair, hikâye yazarı, romancı gibi bazı insanlar doğuştan iyi yazarlardır, bütün bu insanlar düşüncelerini çok güzel, doğru kelimelerle yazabilirler.

SEO Dostu Makale yazan bazı kişiler vardır. Doğuştan yetenekliler ama bizim gibi konuşan tüm insanlar gibi, eğer iyi yazmak istiyorlarsa bunun için çok çalışmaları ve pratik yapmaları gerekiyor. Bugünün ipuçları sayesinde, hangi yönde ne kadar çok çalışmanız gerektiğini ve kalan başarı yüzdesinin size verildiğini bileceksiniz.

Bir başka özel şey de şu ki, şu anda sayfa SEO’su ararsanız veya  SEO’yu ilerletirseniz, YouTube’da çevrimiçi veya teknik SEO adına içerik yazma ipuçları veren bazı masum insanların videolarını bulacaksınız.

Bir dakikalığına, içinde sayfa içi SEO’nun saklandığı bir kutu olduğunu hayal edin. O kutunun kapağını açtığınızda kapak hangi sayfanın kullanıldığını, nerede olduğunu bilemeyecek, burada da aynısı oluyor. Anlayın, demek istediğim, sayfa içi yazma ile içerik yazmanın farklı şeyler olduğudur.

SEO Dostu Makale yazmak çok önemlidir ancak eğer sadece iyi yazmak mümkün değilse o zaman iyi yazmanın püf noktalarını iki kısma ayırıyoruz. Birincisi Temel Uygulamalar, ikincisi ise Uzun Vadeli Uygulamalar. Öncelikle temel ipuçlarından bahsediyoruz.

Seo Dostu Makale Yazarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

1. Kısa cümleler yazın:

SEO Dostu Makale yazarken; Kısa cümleler yazın. İster İngilizce ister Türkçe yazın. İster herhangi bir dilde blog yazın, ister bir web sitesi için içerik yazın, ister başka bir bölgeden içerik yazın, eğer arama motorlarının bunu sıralamasını, anlamasını ve genel kitleye önermesini istiyorsanız, ardından kısa ve basit cümlelerle anlatmak istediğinizi yazın. Kısa paragraflar halinde yazın. Kısa ve basit cümleler içeren makalelerin sıralama şansı daha yüksektir.

Temel olarak iki nedenden dolayı bir numaralı arama motorları insan dilini iyi anlayamıyor. Yakın zamanda Upen, 175 milyar dil parametresine sahip olan ancak yine de düzgün bir şekilde kullanılabilir metin yazamayan Yapay Zeka tabanlı dil modeli GPT3’ü piyasaya sürdü, bu nedenle normal arama motorlarının çok karmaşık cümleleri anlama şansı çok azdır.

Arama motorları makalenizi doğru şekilde anlamayacaksa doğru anahtar kelimeleri yazabilirsiniz. Bu yüzden kısa cümleler iyidir, onları kullanın.

2. Kopya İçerik Kullanmayın

Birçok kişi size rakiplerinizin içeriğini okumanızı ve kopya içerik daha sonra içinde anahtar kelimeler olduğu kadar çok kelime kullanmanızı önerecektir. Mümkün olduğu kadar çok H1 ve H2 başlığı kullanmalısınız ama hepsi işe yaramaz. Bilgisayarınızın rakibini okuduğunuzda aynı tarzda yazma şansınız her zaman artar.

Bilgisayarınızda yazdığınız gibi yazıyorsanız Google orijinal içeriğe sahip içeriği neden kopyalasın ki? Rakibinizin içeriğini analiz edin, dahili ve harici olarak hangi web sitesine bağlantı verdiklerini görün ancak anahtar kelimelerini okumayın.

3. Başlık Etiketlerini doğru şekilde kullanın

Başlık Etiketlerini, yani H1, H2, H3, H4’ü doğru şekilde kullanın. Bu noktada birçok insanın iki kafası karışıyor. Bir numaralı gerçek H1, H2, H3 bunların hepsi sıralama faktörleri değil. Bunlar sıralama değil. 2 numaralı gerçek şu ki, yine de H1, H2, H3’e dikkat etmeli ve bunları doğru şekilde kullanmalısınız. Artık bu sıralamalar olmadığı halde neden bunlara dikkat edelim diye düşüneceksiniz.

Ancak H1, H2, H3’ün hepsi HTML nitelikleridir ve teknik olarak bunların varlığı veya yokluğu sayfa sıralamasında herhangi bir fark yaratmaz ancak H1, H2, H3’ü kullandığınızda temelde içeriğinizi biçimlendirmiş olursunuz. Sayfanın önemli kısmına başlıkla başlıyorsunuz, içeriğiniz şekilleniyor ve okuyucuların okumasını ve anlamasını kolaylaştırıyor.

Başlıklar kullanıcıya ara verme seçeneği sunar. 1000 watt’lık bir makaleyi tek seferde okumak sıkıcı olabilir ancak kullanıcı içinde iki başlık varsa ve bir başlığı bitirdikten sonra diğerine başlamadan önce kısa bir mola verip sonra dinleniyorsa bu şekilde Key içeriğinizi kolaylaştırır kullanıcının okuması ve anlaması için Google’ın tercih ettiği ve daha iyi okuma için sunduğu deneyimi geliştirir.

Teknik olarak Google H1, H2, H3’e önem vermiyor ancak H1, H2, H3 kullanarak içeriğinizi iyi yaptığınızda kullanıcının içeriği okumasını ve anlamasını kolaylaştırmış olursunuz, Google bunu beğenir ve eğer içerik sıralaması iyiyse, düşünmeden geri kalan başlık etiketlerini kullanmayın. Makalenizin içeriğini biçimlendirmek için caddeyi kullanın.

4. Metni süsleyin

SEO Dostu Makale yazarken; Kalın, italik ve madde işaretlerini göz ardı etmeyin, başlık etiketleri gibi kalın ve italik metin bölümleri de özellikle kullanıcının ilgisini çeker. Okurken bu özel noktaları hatırlamalarına ve doğru kullanmalarına yardımcı olur.

Normal bir yaklaşım anahtar kelimeleri kalın yapmaktır ki bu doğru bir yaklaşımdır ancak birçok kişi bir anahtar kelimenin sayfada tekrarlanma sayısının aynı olduğunu düşünmektedir. çubuklar kalın harflerle yazılmıştır. Google’ın katarakt hastası olduğu gibi.

SEO Dostu Makale yazarken; İçeriğinizde klavyeye tekrar tekrar doğal olmayan bir şekilde basmamalısınız ve eğer öyle yaptıysanız kalın yazıp cezanızı almak için Google’ı aramanıza gerek yok. Madde işaretleri aynı zamanda içeriğinize güç verir.

Madde işaretleri aracılığıyla kullanıcının hatırlayabileceği önemli noktaları sunuyorsunuz. Bu nedenle, kalın italik ve madde işaretlerinin kullanıldığı içerik düzgün bir şekilde iyi bir sıralamaya sahiptir.

5. Anahtar kelimeleri en iyi ve doğru şekilde kullanın

SEO Dostu Makale yazımında; Anahtar kelime yoğunluğu bir efsanedir ancak anahtar kelimeler çok önemli bir faktördür. Sorun çoğu insanın en fazla etkiye sahip olduğu anahtar kelimeleri kullanmamasıdır. İçeriğinizde anahtar kelimelerin kullanılması gereken 5 yer var.

  • Meta Başlığı:
  • H1 Etiketi
  • Dahili Bağlantı Bağlantı Metni
  • Meta Açıklaması
  • Dış Bağlantı Bağlantı Metni

SEO Dostu Makale yazarken; Anahtar kelimeler bu beş yerde doğal olarak kullanılmalıdır. Zorlama yapılmamalı, boğulma hissi olmamalıdır. Anahtar kelimeyi her zaman olduğu gibi tekrarlamanıza gerek yoktur. Google dili çok iyi açıklayamıyor ancak kelime kombinasyonlarının anlamlarını bulup eş anlamlı kelimeleri anlayabiliyor. Dolayısıyla, anahtar kelimeniz ‘Çocuk Yatağı’ ise ‘Çocuk Yatağı’ veya ‘Çocuk Yatağı’nı da kullanabilirsiniz.

Yunus AKIN

15.01.198.... tarihinde Adıyaman'da dünyaya geldim. Boş zamanlarımda grafik ve tasarım, bunun yanında blog hazırlayarak zaman geçirmeye çalışıyorum. Hakkımda daha fazla bilgiye sahip olmak için hakkımda sayfasını inceleyebilirsiniz.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu