SEO’da Başlık etiketi, Köprü Metni İşaretleme Dili (HTML), etiket tabanlı bir web geliştirme dilidir. Kodlayıcı yazarlar, HTML kullanarak web sayfaları oluştururken, anahtar kelime olarak etiketleri kullanarak bir web tarayıcısının içeriği nasıl biçimlendireceğini ve görüntüleyeceğini aktarır. Başlıkları ve alt başlıkları diğer web sitesi içeriğinden ayırmak için altı başlık etiketi kullanırlar.
Web sayfasının başlığını belirtmek için H1 başlık etiketini kullanırlar. Benzer şekilde sayfanın alt başlıklarını bir kenara koymak için H2 ila H6 başlık etiketlerini kullanırlar. Arama motoru optimizasyonunda (SEO), başlık etiketleri, arama motorlarının bağlamı ve hiyerarşiyi anlayarak web sitesi içeriğini ayırt etmesine yardımcı olmak için kullanılır.
İçerik yazarları, SEO kampanyaları için içerik oluştururken ve optimize ederken, ziyaretçilerin içeriği okumasını ve anlamasını kolaylaştırmak için başlık etiketlerini kullanır. Aynı zamanda dijital pazarlamacılar, arama motoru botlarına bir bilgi kılavuzu sağlamak için SEO’da başlık etiketini kullanır.
SEO’da Yaygın Olarak Kullanılan Etiketler Nelerdir?
Yazarlar SEO içeriği oluştururken altı başlık etiketi kullanır: H1, H2, H3, H4, H5 ve H6. Bir sayfanın web sitesi kodunu yapılandırmak için altı başlık etiketini kullanırlar. Ancak bir hiyerarşi oluşturmak için bu etiketleri stratejik olarak kullanırlar.
Hiyerarşik yapı, arama motorlarının web sayfasında gezinmesini ve içeriğini ayırt etmesini kolaylaştırır. Aynı zamanda hiyerarşi, içeriğin taranmasını kolaylaştırarak ziyaretçilerin ilgisini canlı tutar. SEO’da başlık etiketlerini hiyerarşik yapıya göre üç kategoriye ayırabiliriz.
H1 Etiketi
İçerik oluşturucular, web sayfası içeriğinin, makalenin veya blogun başlığını veya ana temasını iletmek için SEO’da H1 etiketlerini kullanır. Arama motoru botları, web sayfasının neyle ilgili olduğunu anlamak için başlık etiketine başvurur. Bu yüzden; H1 etiketi SEO açısından büyük önem taşımaktadır.
H2 ve H3 Etiketleri
İçerik oluşturucular genellikle alt başlıkları diğer web sayfası içeriğinden ayırmak için H2 veya H3 etiketlerini kullanır. Arama motoru botları, bir web sayfasını tararken, makale veya blogdaki sonraki bölümlerin bağlamını ve önemini anlamak için bu etiketlere başvurur.
H4, H5 ve H6 Etiketleri
İçerik oluştururken veya optimize ederken pazarlamacılar H4’ten H6’ya kadar olan başlık etiketlerine yoğun bir şekilde odaklanmazlar. Daha akıllı içerik oluşturucular, bu etiketleri stratejik olarak yerleştirerek web sayfasının arama motoru performansını artırır. Bu başlık etiketlerini kullanırken bir makalenin veya blogun yapısını dikkate alırlar.
SEO’da Etiketleri Nasıl Daha Verimli Kullanılır?
İçerik oluşturucular çeşitli başlık etiketlerini hiyerarşik ve stratejik olarak kullanırlar. Ancak bir dizi en iyi uygulamayı benimseyerek etiketleri bir SEO taktiği olarak güçlendirirler. SEO’da başlık etiketlerinden en iyi şekilde yararlanmak için kullandıkları bazı en iyi uygulamaları burada bulabilirsiniz.
Hiyerarşik Bir Yapı Oluşturun
SEO’da Başlık etiketi İçerik oluşturucular, metin içeriğine yapı ve bağlam eklemek için başlık etiketlerini kullanır. Sayfa başlığı için H1 etiketlerini ve alt başlık için H2/H3 etiketlerini kullanarak yapısal bir hiyerarşi oluştururlar. Benzer şekilde, bir bölümdeki ek alt başlıkları göstermek için H4 ila H6 etiketlerini kullanırlar. Yapısal hiyerarşi, içeriğin arama motorları için taranabilir ve arama yapanlar için okunabilir olmasını sağlamak için gereklidir.
Birden Fazla H1 Etiketi Kullanmaktan Kaçının
Arama motorları, içerik oluşturucuların bir web sayfasında H1 etiketlerini birden çok kez kullanmasına olanak tanır. Ancak bir makale veya blogdaki birden fazla H1 etiketi, arama motorlarının ve arama yapanların başlığı veya ana temayı tanımlamasını kafa karıştırıcı hale getirir. Bu nedenle SEO uzmanları, H1 etiketinin her sayfada başlığı tasvir etmek için yalnızca bir kez kullanılmasını sağlar.
H1 Etiketine Birincil Anahtar Kelimeyi Ekle
İçerik oluşturucular, H1 etiketlerini yalnızca içeriğin başlığını ve ana temasını göstermek için kullanır. Makaleye veya blog konularına birincil anahtar kelimeyi dahil ederek etiketi optimize ederler. Ancak birincil anahtar kelimenin organik olarak dahil edilmesini ve doldurulmuş görünmemesini sağlarlar. Ayrıca, içeriğin okunabilirliğini etkilemeden, alt başlıklara anahtar kelimeleri stratejik olarak dahil ederek içeriği arama motorları için optimize ederler.
Etiketleri İlginç Tutun
H1 etiketleri kullanılarak gösterilen içeriğin başlığı veya teması, bir web sitesi ziyaretçisinin ilk fark ettiği şeydir. İçerik oluşturucular, başlığı akılda kalıcı ve ilgi çekici tutarak web sitesi ziyaretçilerini etkiler ve etkileşimlerini sağlar. Bugünlerde pek çok yazar, web sitesi ziyaretçilerini içeriği tamamen okumaya ikna edecek başlığı seçmek için A/B testi yapıyor.
Etiketleri Tutarlı Tutun
İçerik oluşturucular, başlık etiketlerini tutarlı tutarak bir sayfanın yapısal hiyerarşisini güçlendirir. Örneğin sayfanın başlığını belirtmek için H1 etiketini bir kez kullanıyorlar. Aynı şekilde alt başlıkları diğer bölümlerden ayırmak için H2 veya H3 etiketlerini düzenli olarak kullanırlar. Ayrıca bir makalede veya blogda kullanılan her başlık etiketi için aynı vaka başlığını kullanırlar.
Taranabilir İçerik Oluşturun
İçerik oluşturucular, içeriği taranabilir tutarak web sitesi ziyaretçilerinin ilgisini çeker. Bir makaleyi veya blogu küçük ve alakalı bölümlere ayırırlar. Ayrıca her bölümü veya blogu alt başlıklar ekleyerek aktarmak için H2 veya H3 etiketlerini kullanırlar. Okunabilirlik ve taranabilirlik, içeriğin arama motoru sıralamasını artırır. Ayrıca okuyucular makaleyi veya blogu sosyal ağlarda paylaşarak içeriğin arama performansını artırır.
Etiketleri Gizlemekten Kaçının
SEO’da Başlık etiketinin amacı arama motoru botlarına bilgi kılavuzu sağlamaktır. Arama motorları bir sayfadaki tüm başlık etiketlerine erişemezse SEO uzmanları hedefe ulaşamaz. İçerik oluşturucular, başlık etiketlerinden hiçbirinin gizli kalmamasını sağlayarak içeriğin arama motoru görünürlüğünü artırır. Arama motoru erişimini engelleme ihtiyacını ortadan kaldırmak için başlık etiketlerini stratejik olarak kullanırlar.
Öne Çıkan Parçacıklarda Etiketleri Kullanın
SEO uzmanları bugünlerde içeriği hem metin araması hem de sesli arama için optimize ediyor. Başlık etiketleri, içeriği sesli arama için optimize etmelerini kolaylaştırır. İçerik oluşturucular öne çıkan snippet’ler oluştururken bir makalenin veya blogun ana temasını belirtmek için H1 etiketini kullanır. Benzer şekilde, numaralandırılmış veya madde işaretli listelerdeki içeriği vurgulamak için diğer başlık etiketlerini kullanırlar.
İçerik oluşturucular, başlıkları ve alt başlıkları vurgulayarak içeriğin okunabilirliğini artırmak için başlık etiketlerini kullanır. Aynı zamanda dijital pazarlamacılar, arama motorlarına bir bilgi kılavuzu sağlayarak web sayfasının arama motoru görünürlüğünü artırmak için SEO’da başlık etiketini bir strateji olarak kullanırlar.
Bununla birlikte, içerik oluşturucular ve dijital pazarlamacılar SEO’da başlık etiketlerinden yalnızca bir dizi en iyi uygulamayı benimseyerek yararlanabilirler. Web sitesi trafiğini düzenli olarak web sayfasına yönlendirmek için H1 etiketini en iyi şekilde kullanmaya yoğun bir şekilde odaklanmalıdırlar.