Instagram

Instagram’da Gerçek Takipçi Almanız İçin 10 Püf Nokta

Instagram’da fark edilmek için birçok ipucu ve püf noktası var. İşte en iyilerinden bazıları.

İster mükemmel hashtag’leri kullanıyor, ister Instagram topluluğuyla etkileşim kuruyor olsun, Instagram’da fark edilmek için pek çok şey yapabilirsiniz, ancak burada durmak için hiçbir neden yok.

Beğenilerinizi ve takipçi sayınızı artırmanın daha birçok yolu var! İşte denemek için bazı ipuçları…

1. Gerçek Değer Sağlayın

Bir kitle oluşturmaya gelince basit bir kural var. Eğitin veya eğlendirin. İnsanların hesabınızı takip etmek için bir nedeni olmalıdır.

Zaten bir ünlü değilseniz, takipçileriniz akşam yemeğinde ne yediğiniz veya hafta sonunuzu nerede geçirdiğiniz ile ilgilenmeyebilir. Herhangi bir gerçek değer sağlamadan Instagram hesabınızı kendiniz yapmak, takipçi kaybetmenin kesin bir yoludur.

Bunun yerine, takipçilerinizin gezinmeyi bırakmasını ve sizinle etkileşim kurmasını sağlayacak yüksek kaliteli içerik yayınlamaya odaklanın. Bilginizi Instagram’da paylaşın. Finansla ilgileniyorsanız, insanları paralarıyla nasıl daha organize olabilecekleri konusunda eğitin. Fitness ile ilgileniyorsanız, kilo verme veya kas geliştirme konusunda en iyi ipuçlarınızdan bazılarını paylaşın.

Ancak ulaşılan hesapların sayısını artıracak tek şey bilgi değildir. İlgili içerik fikirleri, ilham verici alıntılar, fotoğraflar veya sanat eserleri ve hatta memler içerebilir.

2. Bir Topluluk Oluşturun

Geçmişte bir topluluğa katılmayı önerdik, ancak başka bir yaklaşım da kendiniz bir topluluk oluşturmaktır. Biraz zor olacak, ancak Instagram kullanıcılarını etkileşimli takipçilere dönüştürebilir.

Instagram’da bir topluluk oluşturmaya çalışıyorsanız, insanların hesabınıza geri dönmesi için ortak bir zemin bulmanız gerekir. Bir işletme hesabı işletiyorsanız, diğer kullanıcıların hesabınız aracılığıyla paylaşmak üzere içerik göndermesini sağlayın.

Topluluğunuzu oluşturmak için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biri diğer kullanıcılarla etkileşim kurmaktır. Sürekli olarak yorum yapın, beğenin ve yorumlara yanıt verin ve her zaman benzer düşünen diğer insanların takip etmesi için tetikte olun. Topluluğunuzu oluşturduktan sonra, para kazanmak için Instagram’ı kullanmayı düşünebilirsiniz.

3. Instagram Çalışmalarından Tavsiyelerle Deney Yapın

Instagram’da neyi, ne zaman ve nasıl paylaşacağınız konusunda çok sayıda araştırma var. Deneyin ve sizin için neyin işe yaradığını görün. Bazı araştırmaların aslında çelişkili olduğunu unutmayın, bu nedenle gerçekten her birini test etme meselesidir.

  • Bir araştırmaya göre en popüler renkler Ethereal Blue, Rose Dawn, Harvest Gold ve Ocean Depths. Çalışma ayrıca, baskın renk kırmızı görüntülere göre yüzde 24 daha fazla beğeni aldığından, trend renklerin seyahat eden fotoğraflardan ve maviden etkilendiğini keşfetti.

Göndermek için en iyi zaman hakkında tonlarca rehber var. 2021’de yapılan bir araştırma, sabahın erken saatlerinde (03:00 – 06:00) ve akşamları (7:00 – 23:00) ve önemli gönderiler için hafta içi günlere bağlı kalmanızı önerir.

Ne kadar çok beğeni alırsanız, seçtiğiniz hashtag’ler için en iyi gönderilerde yer alma olasılığınız o kadar artar. Daha fazla maruz kalma anlamına gelir.

4. Doğru Hashtag’leri Kullanın

Hashtag kullanmıyorsanız veya paylaşım yaparken bunlara çok fazla dikkat etmiyorsanız, daha fazla gerçek takipçi edinme fırsatını kaçırıyorsunuz demektir. Hashtag’ler, Instagram içeriğini filtrelemek ve sıralamak için mükemmeldir.

Şu anda Instagram, normal bir gönderi için 30’a kadar hashtag ve bir hikaye gönderirken 10 hashtag eklemenize izin veriyor. Ancak, altyazılarınızı alakasız hashtag’lerle doldurmamalısınız. Örneğin, #love ve #daily en popüler hashtag’lerden ikisidir, bu nedenle içeriğiniz bunları kullanırken büyük bir kalabalığın içinde kaybolacaktır.

Bunun yerine, daha spesifik hashtag’lere odaklanın. Etkinlikler, işletmeler, nedenler vb. için hashtag’leri nasıl kullanacağınızı öğrenin.

5. İstatistiklerinizi Analiz Edin

Tüm bu farklı yöntemleri denedikten sonra bir adım geriye gidin ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını görün. Hangi resimlerinizin en iyi sonucu verdiğini takip etmek için kullanabileceğiniz birkaç uygun Instagram analiz aracı var. Başarılı bir Instagram imajına neyin yol açtığını daha iyi anlamak için yayınlanan sürelere, fotoğraf türlerine ve altyazılarınıza bir göz atın.

  • Instagram hesabınızı bir İşletme veya İçerik Oluşturucu profiline geçirin ve ücretsiz Instagram analizlerine erişin. Ayarlar > İşletme/İçerik Oluşturucu Profiline Geç’e gidin ve Instagram, Facebook hesabınıza (ve varsa sayfanıza) bağlanmayı içeren adımlarda size rehberlik edecektir. Hikayeleriniz, gönderileriniz ve ek harekete geçirici mesaj düğmeleriniz hakkında analizler alacaksınız.

Genel olarak, bir İşletme veya İçerik Oluşturucu hesabı, takipçilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.

6. Fotoğraflarınızda Diğer Kişileri Etiketleyin

Fotoğraflarınızda başka insanları etiketlemek için birçok neden vardır: onlar (veya ürünleri) çekiminizdedir. Canlı bir etkinliğe gittiyseniz, gösteri organizatörlerini veya şovmenleri etiketleyin. Bu kesinlikle dikkatli kullanmak isteyeceğiniz bir numara.

Diğer kullanıcılara spam göndermeyin. Onları yalnızca görsel gerçekten alakalı olduğunda etiketleyin ve aynı kullanıcıları sürekli olarak etiketlemeyin.

7. Fotoğraflarınızı Coğrafi Olarak Etiketleyin

Fotoğraflarınıza konumunuzu eklemek, yerel topluluğunuzda fark edilmenin harika bir yoludur. Resmi yüklerken, fotoğrafın konumunu ekleyebilirsiniz. Fotoğraflarınızı, orada olmasanız bile konumlarda etiketleyebilir veya benzersiz coğrafi etiketler oluşturabilirsiniz. Bir coğrafi etiket oluştururken, hedef kitleyi ve içeriğin nerede daha alakalı olacağını düşünün.

8. Bir Instagram Devralmasına Katılın

Konuk gönderme fırsatları aramak, daha fazla görünürlük kazanmanın iyi bir yolu olabilir. Instagram devralımı olarak bilinen, bir veya birkaç gün sürebilen deneyim, her iki taraf için de faydalı olabilir. Peki bu fırsatları nasıl buluyorsunuz?

Kendinize bir Instagram devralma sağlamanın en iyi yolu, onları zaten barındıran hesapları bulmak ve neden size hesaplarını devralmak için bir şans verilmesi gerektiğine dair bir adım atmak. Bu yöntemi test eden Dana Nicole’den bazı ipuçları şunları içerir:

  • Nişinizde içeriğe sahip bir hesap seçin.
  • Sunumunuzda neden onların markasına uygun olduğunuzu, devralmanızın nasıl görüneceğini ve takipçilerinin deneyimden neler kazanabileceğini açıklayın.
  • Altyazılara sorular göndererek hesap takipçileriyle etkileşim kurmaya çalışın. Onlarla etkileşim kurmak, sizden daha fazlasını görebilmeleri için kişisel hesabınızı takip etmelerini daha olası hale getirir.

Bunun diğer tarafında, bir Instagram devralma işlemine kendiniz ev sahipliği yapabilirsiniz. Yüksek profilli bir kullanıcının hesabınızı devralmasını sağlayabilirseniz, devralmayı kesinlikle kendi takipçilerine duyururlar.

9. Biyografinizi Unutmayın

Odak noktanız kuşkusuz yayınladığınız fotoğraflara odaklanmış olsa da ve iyi bir nedenle, güçlü bir Instagram biyografisi oluşturmayı unutmayın. Takipçilerinizin sizinle bağlantı kurmasını sağlayacak bilgileri ekleyin. Sadece 150 karakteriniz var, bu yüzden sayın. Biyografinize eklemek için en fazla bir veya iki hashtag seçin, böylece arama sonuçlarında görünün.

Ve web sitesi bağlantısını akıllıca kullanmayı unutmayın. Instagram, fotoğraf başlıklarında tıklanabilir bağlantıları paylaşmanıza izin vermediğinden, harici içeriğinizi tanıtabileceğiniz tek yer burasıdır.

10. Uygulamanın Dışında Düşünün

Instagram uygulamasında neler yapabileceğinize odaklanmak önemli olsa da, hesabınızın çapraz tanıtımını nerede yapabileceğinizi de düşünmelisiniz. Instagram hesabınızın bağlantılarını diğer sosyal medya biyografilerine ekleyin ve mümkünse hesaplarınızı gerçekten bağlayın.

Instagram hesabınızı Facebook, Twitter, Tumblr ve daha fazlasına bağlamak için Ayarlar > Bağlı Hesaplar’a gidin . Instagram’da bir resim yayınladığınızda, bu resimleri otomatik olarak başka bir yerde paylaşabilirsiniz. Instagram hesabınızı Facebook’a bağlamak, Facebook arkadaşlarınızı da bilgilendirecek ve size biraz daha fazla poz verecektir.

E-posta, Instagram hesabınızı tanıtmayı düşünmek için başka bir güçlü araçtır: sadece e-posta imzanıza Instagram hesabınızın bir bağlantısını koymak, muhtemelen size etkileşime girme olasılığı daha yüksek olan bazı ekstra takipçiler kazandıracaktır. Abonelere gönderdiğiniz kişisel bir bülteniniz varsa, bağlantıyı da buraya ekleyin.

IG’de Kitle Oluşturun

Sosyal medya fenomeni olmadan önce markanızı ve topluluğunuzu oluşturmalısınız. Daha fazla takipçi edinmek ve onlarla etkileşim kurmak, oraya ulaşmanın bir yoludur. Ve artık daha fazla gerçek Instagram takipçisi edinmek için yeterli bilgiye sahipsiniz!

Yunus AKIN

Ben Yunus AKIN Webtasarm ve Grafik tasarım üzerinde çalışmalarım olmaktadır. Müsait olduğum zamanlarda bloğum için içerikler üretmeye çalışıyorum. Daha fazla detay için hakkımda bölümünü inceleyebilirsiniz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu